gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

De bus zet je binnenkort thuis af in ZVL

Hub bord

Iedereen heeft straks binnen 500 meter van zijn voordeur een groen bordje met 'Hub' erop; een opstappunt voor publiek vervoer, waarmee je naar een OV-hub wordt gebracht om van daaruit verder te reizen. Woon je in het buitengebied, dan komt het flexbusje je praktisch bij je voordeur ophalen. Dit najaar moet het gaan gebeuren in Zeeuws-Vlaanderen. 

Redactie |  | Aangepast op

Je bestelt je flexbusje een uur van te voren, wandelt naar de opstapplaats en wordt naar de grote OV-hub gebracht. Vanaf daar kun je je reis vervolgen naar de rest van Nederland. En dat van 6 uur 's ochtends tot 23 uur 's avonds. Wethouder Jeroen de Buck die namens de gemeente Terneuzen betrokken is bij dit project, houdt nog een kleine slag om de arm. "We willen het dit najaar operationeel hebben. Achter de schermen zijn we volop aan het voorbereiden. Als dat technisch allemaal lukt, kunnen we er zo snel mogelijk mee aan de slag. Januari moet in ieder geval lukken."

We spraken de wethouder op busstation WST, net buiten Terneuzen, vlakbij de sluizen. Binnenkort wordt dit station afgeslankt, maar het blijft wel: om meer reuring in de stad te krijgen, wil de gemeente een grote hub maken binnen de bebouwde kom. 

Flex reizen
In Schouwen-Duiveland en Noord Beveland hebben ze het al, bij ons kun je binnenkort dus ook: "Er zijn nog wat kleine kinderziektes, maar de reacties zijn enorm positief daar", aldus De Buck, "mensen zijn vooral blij dat ze zo dicht bij de deur kunnen opstappen."

Luister zaterdag 13 september naar een uitgebreid interview met wethouder Jeroen de Buck tijdens Rondje ZVL op Omroep ZVL radio.

LEES OOK:

Zeeland transformeert openbaar vervoer: Hub-systeem zorgt voor efficiëntere routes en flextaxi's - Omroep ZVL

EBS neemt stokje Connexxion over per 2027 - Omroep ZVL


Foto: Omroep ZVL

Lees ook

Archief_112_Politie B-klasse Zonsondergang polder

112 Nieuws

Drie rijbewijzen ingenomen na straatrace in Zaamslag

De politie heeft dinsdagavond drie rijbewijzen ingevorderd nadat meerdere bestuurders in Zaamslag waren betrapt op deelname aan een straatrace. Daarbij werden snelheden gemeten tot 127 kilometer per uur.

Autowrak ramp Terhole

112 Nieuws

Verdachte dodelijk ongeluk Terhole nog eens 30 dagen vast

De verdachte van het dodelijk ongeluk bij Terhole blijft nog eens 30 dagen langer vastzitten. Dit heeft de raadkamer van de rechtbank Zeeland-West-Brabant vandaag beslist en bekendgemaakt.

ongeval ossenisse4

112 Nieuws

Auto komt in sloot terecht bij Ossenisse, bestuurder naar ziekenhuis

Bij een eenzijdig ongeval aan de Groenestraat bij Ossenisse is dinsdagmiddag een personenauto in een sloot terechtgekomen. De bestuurder is ter controle overgebracht naar het ziekenhuis.

Sandra Dieleman

"Dit gaat veel verder dan alleen de Paulinapolder"

Bewoners geschrokken na informatieavond over voorkeursrecht

De informatieavond die maandagavond 22 juni in de CO3 Campus werd gehouden over het voorkeursrecht dat het Rijk wil vestigen in en rond de Paulinapolder heeft bij veel bewoners voor onrust gezorgd. Er waren ongeveer 50 mensen bij de informatieavond aanwezig. Waar de aandacht de afgelopen tijd vooral uitging naar de mogelijke komst van nieuwe kerncentrales, werden veel inwoners nu voor het eerst geconfronteerd met de directe gevolgen van de plannen voor hun eigen woning of grond.

Groede Noordzeestrand - ©Eugène Kruijsse

Geen bingo en korter school

Zeeuws-Vlaamse hitte vraagt om nodige aanpassingen

De zomerse temperaturen van de laatste dagen en de nog warmere dagen die eraan komen, zorgen ervoor dat scholen, verenigingen, zorginstellingen en organisaties van evenementen de nodige maatregelen nemen. Zo worden activiteiten afgelast of gaan ze in aangepaste vorm door.

Boomkikkers 1

‘We zijn ontzettend blij en ook wel een beetje trots’

Van 150 naar ruim 3600 boomkikkers

Gifgroene kikkers met zwarte strepen en zuignapjes aan de poten, dat klinkt als een beestje uit de dierentuin, maar niets is minder waar! West-Zeeuws-Vlaanderen is namelijk één van de belangrijkste leefgebieden van de boomkikker. Dertig jaar geleden waren ze hier bijna uitgestorven, maar door het opschonen en aanleggen van poelen, het verbinden van natuurgebieden en de inzet van heel veel vrijwilligers is de boomkikker inmiddels weer helemaal terug. Begin mei werden er ruim 3600 geteld en dat is goed nieuws: “We hebben vorig jaar het Boomkikkerfonds zelfs opgeheven", aldus de enthousiaste ex-secretaris Theo Aernoudts.