Eigenlijk was het de bedoeling dat hij langer aan zou blijven, maar na een jaar stapt Barry van der Hooft alweer op als citymarketeer van Terneuzen. Van der Hooft, die eerder werkte als sportverslaggever, nam ongeveer een jaar geleden zijn nieuwe job aan: hij zou Terneuzen en de dorpskernen meer op de kaart gaan zetten samen met City Marketing Terneuzen.
Kenny de Rooij, voorzitter van de groep, wil niet veel over het vertrek van Van der Hooft kwijt: 'We hadden niet dezelfde verwachtingen en zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Uiteraard gaat het werk gewoon door. We zijn al een aantal activiteiten voor het najaar aan het optuigen.'
Hoe het nu verder moet met bureau Citymarketing is nog niet helemaal duidelijk. Activiteiten worden voorlopig gewoon gepland, maar het is volgens de voorzitter nog niet bekend of er een nieuwe citymarketeer wordt aangesteld.
Bureau Citymarketing leek ooit een goed idee volgens het college van B&W. Met 315 duizend euro subsidie per jaar moet de gemeente gepromoot kunnen worden, vond wethouder Jurgen Vervaet afgelopen november nog. Meerdere partijen hadden hier moeite mee. "
Eerst zien, dan geloven", werd gezegd. Helaas is het lastig exact vast te stellen of de promotie ook werkelijk tot resultaat heeft geleid: 'We verkopen geen tandpasta, maar een stad', stelde Vervaet in november, 'dat maakt het extra moeilijk om te zien of je resultaat hebt behaald. Maar je kunt het wel merken aan de drukte bij evenementen die worden georganiseerd.'
Door: Tineke Kerste, GO-RTV
Foto: Skyline, Eugène Kruisse