gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Zeeuws-Vlaamse Sarah in finale Face of Europe

n3hHn6caVJNIO3r0dFXZ9kNCbjTMkAZYZY8OepFW

De uit Sas van Gent afkomstige Sarah van Alem staat aan de vooravond van een bijzondere ervaring. Vanavond strijdt ze in de finale van Face of Europe. Anders dan normale modellenwedstrijden is deze voor zowel mannen als vrouwen. “Dat maakt het extra leuk en verrassend,” vertelt Sarah. “Normaal zijn het vooral vrouwen in prachtige galajurken, maar nu lopen er ook mannen in pak mee.”

Redactie |  | Aangepast op

Sarah werd namens Nederland voorgedragen aan de Duitse organisatie en wist zich te plaatsen bij de laatste veertien kandidaten, uit een groep van zo’n 250 deelnemers. De finale vindt plaats in het Europapark. “Het gaat niet alleen om uiterlijk,” legt ze uit. “De eerste ronde kiezen we zelf onze kleding om onze persoonlijkheid te laten zien, daarna volgt een galaronde. Er zijn geen bikinirondes, het draait om meer dan alleen een mooi plaatje.”

Niet alleen een mooi plaatje
Naast haar modellenwerk heeft Sarah een indrukwekkende carrière in de IT, met eigen techbedrijven en werk bij een groot consultancybedrijf. Toch blijft haar band met Zeeland sterk. Na omzwervingen via Tilburg, Utrecht en Amsterdam woont ze inmiddels weer in de provincie. “Het is zo mooi hier, met zo’n fijne energie. Ik snap heel goed dat mensen terug naar Zeeland verhuizen.”

Vanavond wordt duidelijk of Zeeland straks het gezicht van Europa in huis heeft.

Luister hier het volledige interview met Sarah:

g8o6DZFpj1i59YNkzitrIply3xzuIObw5nzQ6hOi
CRnIxMc6tIi0yCziCOxbDGKACdH4CYfvEmZlncG4
1sQ9FgjNsUn60b0cNme76EaUsJGnUJiQM893dJgd
Or3bspnmVB4B0mz23fJUT6vH1XwTKv8CakUMrDba

Lees ook

Eindexamenleerlingen geslaagd

Geslaagd voor de middelbare school

"Ik ben zo ontzettend blij"

Donderdagmiddag kregen eindexamenleerlingen het verlossende telefoontje. Mag de vlag naar buiten of moet er nog een herkansing gemaakt worden? Fedde, Naomi en Jady kregen gelukkig goed nieuws te horen.

Gedenkplek Havendijk

Liveblog nasleep ongeval N290

Zeeuws-Vlaanderen in rouw

Een dag na het vreselijke ongeval op de N290 probeert iedereen op zijn of haar manier het nieuws te verwerken. Veel mensen kennen wel iemand die hier nauw bij betrokken is. Middels dit liveblog houden wij jullie op de hoogte van wat er nu gaat gebeuren, zowel op de school De Warande in Axel, als de plek van het ongeval en in de rest van de samenleving. Ook het laatste nieuws van de hulpdiensten zal hier te vinden zijn.

2026.06.11 Vier doden Terhole.00_00_54_05.Still001

Vlaggen halfstok, bloemen en steunbetuigingen van burgemeesters

Grote verslagenheid na drama op N290, vier doden

De verslagenheid in Axel en heel de regio is groot. Bij basisschool De Warande, waar de bij het ongeval betrokken kinderen op school zitten, werden in de loop van de avond bloemen gelegd. Ook de burgemeesters van Hulst en Terneuzen hebben in een statement hun medeleven uitgesproken.

Drie doden bij ernstig ongeval Havendijk_foto4

112 Nieuws

Ongeluk bij Vogelwaarde eist nog een slachtoffer

Inmiddels is bevestigd dat het aantal dodelijke slachtoffers van het ongeval van deze middag in Vogelwaarde is gestegen naar 4. Een 19-jarige bestuurder uit Hulst is inmiddels aangehouden door de politie.

WhatsApp Image 2026-06-11 at 14.53.54

112 Nieuws

Zeer ernstig ongeval bij Vogelwaarde, 3 dodelijke slachtoffers

Op de N290 bij Vogelwaarde heeft een zeer ernstig ongeval plaatsgevonden tussen een auto en meerdere fietsers tijdens hun schoolkamp. Het betreft een klas van De Warande uit Axel. Er zijn drie dodelijke slachtoffers, waarvan twee kinderen en één volwassene. Daarnaast zijn er nog vier gewonden per ambulance vervoerd naar verschillende universitaire ziekenhuizen.

Westerscheldetunnel - 2 ek

"Ze laten ons in de steek"

Frustratie én veel vragen bij ondernemers over afsluiting Westerscheldetunnel

Frustratie, boosheid, zorgen, maar ook voorzichtig begrip. Tijdens een ondernemersbijeenkomst over de gedeeltelijke afsluiting van de Westerscheldetunnel in 2027 bleek dat ondernemers zich grote zorgen maken over de afsluiting van de Oostbuis. Voor sommigen is de impact daarvan groot.