gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Prachtige dag voor Wandelmarathon

vd4qw6e5wA1eZsZipCCwMgqiu7AUgCOobVJn4GqR
Redactie |  | Aangepast op

Zondagmorgen in alle vroegte ging de Wandelmarathon Zeeuws-Vlaanderen van start. De stemming zat er al vroeg goed in. Dat bleef eigenlijk de hele dag zo: het weer werkte mee, de route door Zeeuws-Vlaanderen kende adembenemende plekjes en langs de route werden wandelaars toegejuicht, -gezongen en er werd muziek gemaakt. Genoeg om van te genieten dus. De Marathon Zeeuws-Vlaanderen is niet alleen een stuk om te wandelen; het is een complete beleving. 

Zo'n 2000 mensen liepen mee met de Wandelmarathon. De hele dag werd op omroep ZVL een liveblog bijgehouden, op de radio werd verslag gedaan en een TV ploeg was op pad om een reportage te maken die later deze week op TV en online komt. Er kan dus nog volop nagenoten worden bij Omroep ZVL.

Organisator Arnold Boonman is moe, maar voldaan: "Ik hoor zoveel enthousiaste geluiden; enthousiaste vrijwilligers, mooie route, prachtige rustpunten." Hij kijkt tevreden terug op een hectisch marathonweekend. "Gisteren was het heet, onderweg zijn er toch zestig mensen uitgevallen, dat is meer dan het dubbele van wat we gewend zijn. Dat komt puur door de warmte." Al met al is hij tevreden. Ook Leo Kroon van Wandelsportvereniging Zelden Rust was tevreden over de wandeleditie: "Alles draait goed, het loopt lekker", zei hij trots terwijl hij er stevig de pas in hield. 

Brandweerman Mike
Wie langs de lijn stond, zal het waarschijnlijk niet ontgaan zijn: ook een clubje brandweermannen liep in vol ornaat mee: inclusief bluspak, brandwerende schoenen en zuurstoffles. Dat komt toch op ruim 20 kilo extra gewicht. Mike de Bad was één van hen en het viel hem behoorlijk zwaar. Uitgeput zit hij na de finish op een bankje. "Na twintig kilometer gingen mijn schouders behoorlijk verzuren. Ik heb de fles afgedaan en ben verder gegaan zonder. Dan nog is het zwaar om in je pak te lopen met die warmte." Zou hij nog eens meelopen op deze manier? "Nee", antwoordt hij stellig, "dit doe ik nooit meer. Ik ben er helemaal klaar mee!"
Het idee ontstond toen hij samen met zijn maten klaar was met de brandweeropleiding. "ik ben trots op hen, ze hebben de laatste kilometer alles weer aangekoppeld en dat stuk nog gelopen in vol tenue. Ik kon het niet meer opbrengen." 
Mike hoopt op deze manier toch wat aandacht te krijgen voor de brandweer: "Er zijn altijd extra leden nodig."


Zaterdag was de hardloopmarathon in Zeeuws-Vlaanderen. Ook die dag werd een liveblog bijgehouden en kon je alles live op de radio bij Omroep ZVL volgen. 

Foto boven artikel: Eugène Kruijsse

F2NhNJEKEvCIrkRsafWI7mJP5sQOUhWzT4w5xFJE

Lees ook

DSC02569

112 Nieuws

Burgemeester opent nieuwe brandweerkazerne en gemeentewerkplaats in Kloosterzande

Kloosterzande heeft een nieuwe brandweerkazerne en gemeentewerkplaats. Burgemeester Ilona Jense - Van Haarst verrichtte vrijdagmiddag samen met Ploegleider Daniël Lütkemeier van de brandweer de officiële opening van het gebouw aan de Hulsterweg.

DSC01774

112 Nieuws

SAR-helikopter mag nu ook ingezet worden in het verdronken land van Saeftinghe

Een urenlange reddingsactie in het Verdronken Land van Saeftinghe heeft de discussie over de inzet van reddingshelikopters in het uitgestrekte natuurgebied opnieuw aangewakkerd. Nadat een gewonde vrouw vorig jaar slechts moeizaam kon worden geëvacueerd, werden vragen gesteld over de mogelijkheden om slachtoffers sneller uit het gebied te halen. Dit heeft er nu toe geleid dat de inzet van de reddingshelikopter terug welkom is in het gebied.

Kamper Kogge 2

'Ik vind het magisch'

Kamper Kogge te zien bij Industrieel Museum Sas van Gent

De Kamper Kogge lag aangemeerd bij het Industrieel Museum in Sas van Gent en dat trok veel bekijks: “Dit is echt uniek voor Sas van Gent en de omgeving. Dat dit mooie schip, deze replica, naar hier heeft mogen komen. Ik vind het magisch”, aldus een enthousiaste bezoeker. “Ik kan bijna niet uit mijn woorden komen, maar ik vind het geweldig. De constructie komt ook helemaal overeen met de echte oude koggen uit die tijd.”

WhatsApp Image 2026-06-06 at 10.43.16 AM

112 Nieuws

Ongeval op grote markt in Hulst, fietser onderuit

Meerdere hulpdiensten werden vrijdagmiddag naar de Grote Markt in Hulst gestuurd vanwege een ongeval. Volgens een woordvoerder van de politie was daarbij een fietser onderuit gegaan.

Cadzand HV

112 Nieuws

Auto eindigt ondersteboven na crash in Cadzand, bestuurster (22) onder invloed

Een automobiliste is in de nacht van vrijdag op zaterdag met haar auto over de kop geslagen op de Tienhonderdse Middenweg bij Cadzand. Ondanks de spectaculaire crash hoefde de vrouw niet mee naar het ziekenhuis.

Geld Briefjes

Geluksdag voor tien Hulstenaren: loterij verdeelt 250.000 euro

Je zou maar wakker worden en de loterij winnen. Dat overkwam deze week tien mensen in Hulst, want de Postcode Loterij gaf daar tien keer 25.000 euro weg.