gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Marina Beach ligt er verlaten bij: geen recreanten meer

qNC483aMqIyQ9pdQnDstmN4StdqMW8jl2GU5Fw1L

De rust is terug op vakantiepark Marina Beach. Nou ja, het is er nu wel héél erg rustig, want er wordt niet meer gerecreëerd. Enkele dagen geleden controleerde de gemeente Terneuzen nog op het park: "Er komen alleen nog wat mensen hun spullen ophalen."

Redactie |  | Aangepast op

Het nieuws dat Oostappen per direct geen vergunning meer heeft om het vakantiepark te exploiteren en geen horecavergunning meer krijgt, sloeg in Zeeuws-Vlaanderen in als een bom.. Toch kwam het niet volledig uit de lucht vallen. "Maar wat er ook zou gebeuren, altijd zou er nog een campinggedeelte blijven. Stacaravans zouden mogen blijven staan", vertelt eigenaar Martijn Dobbelaar, "dat is ons beloofd."
"Ja, ze mogen blijven staan tot er een nieuwe exploitant is", vertelt Martijn Dobbelaar die zelf twee chalets heeft op het park, "maar je mag er niet verblijven. Dus wat heb ik er aan?"

Voorlopig niet veel. "Er mag pas weer recreatie plaatsvinden als er een nieuwe eigenaar is, mét een vergunning", aldus de gemeente, "dat kan enkele maanden duren."


LEES HIER alle eerdere berichten over Marina Beach: Nieuws - Omroep ZVL-Marina Beach


 

Lees ook

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”

Mini-Roparun 2026

Mini-Roparun gemeente Sluis 2026

"Even een dagje zonder gezeik en gezeur"

Afgelopen maanden deden veel kinderen uit Zeeuws-Vlaanderen mee aan de Mini-Roparun. Als laatste was het de beurt aan de gemeente Sluis. Voor de kinderen was het een super leuke dag. "Er is een heel gezellige sfeer tijdens het rennen", vertelt Jaide uit Oostburg.

Herman Ploegstra Omroep Zeeland

'Graaf dieper'

Anonieme tipgever in zaak Herman Ploegstra meldt zich opnieuw

De anonieme tipgever die meerdere brieven stuurde naar de Peter R. de Vries Foundation over de plek waar de sinds 2010 vermiste Herman Ploegstra begraven zou zijn, heeft zich opnieuw gemeld. Volgens de briefschrijver moet er dieper gegraven worden. Tot twee keer toe werd er gezocht op een plek bij Braakman-Noord, maar zonder resultaat.