De KNRM is uitgerukt nadat een opvarende van een zeiljacht onwel was geworden op de Westerschelde. In plaats van een evacuatie op zee werd besloten het jacht onder begeleiding naar de haven van Breskens te laten varen, waar een ambulance klaarstond.
De reddingboot Zeemanshoop werd rond 12.25 uur gealarmeerd nadat de Kustwacht een melding had ontvangen van een medische noodsituatie aan boord van een zeiljacht ter hoogte van boei Songa in de Westerschelde. Na aankomst zette de KNRM een opstapper over op het jacht om de situatie te beoordelen en ondersteuning te bieden.
Ook een passerend zeiljacht schoot te hulp. Enkele opvarenden stapten over om te assisteren, zodat het zeiljacht veilig koers kon zetten richting Breskens zo meldt de KNRM op hun website.
Vanwege de korte afstand tot de haven werd in overleg besloten om de onwel geworden opvarende niet op het water te evacueren. Het zeiljacht werd onder begeleiding van de KNRM naar Breskens gebracht, waar ambulancepersoneel gereedstond.
Na aankomst in de haven verleenden de vrijwilligers van de KNRM assistentie bij het overbrengen van het slachtoffer naar de ambulance. Vervolgens is de patiënt met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Terneuzen.