gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Dennis de Freytas wint Marathon Zeeuws-Vlaanderen

lm5nLSLALIJkQqVdKvAoHmkQo0kANkcKV5cglLP9
Redactie |  | Aangepast op

 

Prachtig weer, een tikkeltje te warm, maar zonovergoten: de Marathon Zeeuws-Vlaanderen op 12 april 2025 is achter de rug. De organisatie maakt zich nu op voor de wandelmarathon morgen, wanneer honderden wandelaars dezelfde route, van Terneuzen naar Hulst, te voet af zullen leggen. 

Dennis de Freytas uit Etten-Leur liep lange tijd op kop en heeft alles gegeven om de eindstreep te halen. Hij zat er dan ook helemaal doorheen en moest na de finish meteen even op de grond gaan liggen. Ruben Martens uit Middelburg is tweede geworden; de eerste Zeeuw. De eerste Zeeuws-Vlaming, Sander d'Hont uit Sint-Jansteen, liep met 2:38.34', een persoonlijk record. Hij stond als eerste en enige Zeeuws-Vlaming op het podium op de derde plek. 

 
De winnende dames @omroep ZVL: met Monique Verschuure op de eerste plaats

Zwaar parcours
De laatste loodjes wogen zwaar voor winnaar De Freytas. Rondom hem, aan de finish, werd volop gezwaaid met vlaggetjes van de Marathon ZVL. Hij kreeg direct een medaille om zijn nek gehangen van de Hulstere burgemeester. Zijn tijd: 2:31.25'. Een persoonlijk record werd het niet voor hem; in 2023 liep hij bij de marathon van Rotterdam een tijd van 2:21.53'. Zaterdag liep hij meteen uit op zijn achtervolgers en die voorsprong behield hij de hele wedstrijd. 
Sander d'Hont, de eerste Zeeuws-Vlaming, gaf als eerste reactie: "Het was eigenlijk geen doen, deze omstandigheden, ik moest mijn plan wel enigszins bijstellen, vooral wat betreft drinken en koel blijven." Hij heeft de Zeeuws-Vlaamse marathon zes keer gelopen en bemachtigde zaterdag voor het eerst een podiumplaats.

Dames
Monique Verschuure uit Yerseke liep vrijwel de hele het wedstrijd vooraan bij de dames. Van te voren was zij al uitgeroepen tot favoriet. De hele wedstijd door leek ze geen last te hebben van de warmte en ze kwam dan ook stralend over de finish. Leonie Ton uit Wissekerke eindigde meer dan acht minuten later als tweede dame.

Lees de liveblog terug via deze link: www.omroepzvl.nl/liveblog-marathon-zeeuws-vlaanderen

 

Ac0HjedM4cBW7gBKk98viy6VShIaFikjSRcIEkoQ

Lees ook

Vrijwilligers van de brandweer Cadzand - ©Omroep ZVL

VALT HET BESLUIT NOG OM TE KEREN?

VEEL VERZET TEGEN BESLUIT SLUITING BRANDWEERPOST CADZAND

De Veiligheidsregio adviseerde eerder dit jaar om, vanwege een tekort aan vrijwilligers, de brandweerpost in Cadzand te sluiten. De gemeente Sluis neemt in eerste instantie dat advies over. Inmiddels is er in Cadzand veel verzet tegen het advies en een enorme betrokkenheid bij de mogelijke sluiting van de brandweerkazerne in Cadzand.

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”

Mini-Roparun 2026

Mini-Roparun gemeente Sluis 2026

"Even een dagje zonder gezeik en gezeur"

Afgelopen maanden deden veel kinderen uit Zeeuws-Vlaanderen mee aan de Mini-Roparun. Als laatste was het de beurt aan de gemeente Sluis. Voor de kinderen was het een super leuke dag. "Er is een heel gezellige sfeer tijdens het rennen", vertelt Jaide uit Oostburg.