Over een aantal weken is het de Nationale Dag van de Mantelzorg. De gemeente Hulst wil deze dag niet onopgemerkt voorbijgaan en organiseert daarom samen met Stichting Hulst voor Elkaar in verschillende kernen ontmoetingsactiviteiten met en tussen mantelzorgers. Ook heeft de gemeente een kleine attentie voor hen, maar de grote vraag is: aan wie moeten al die cadeautjes worden uitgereikt?
"In Nederland zijn er maar liefst 830.000 mantelzorgers die zich meer dan 8 uur per week inzetten voor een naaste", aldus de gemeente. "Wij denken dat er ongeveer 3.600 mantelzorgers actief zijn in onze gemeente, waarvan we er 870 kennen. Hun inzet is van onschatbare waarde en verdient alle lof en erkenning." De gemeente wil daarom iedereen vragen om mantelzorgers aan te melden. Zo kunnen ook de overige 2730 mantelzorgers een attentie ontvangen.