Hoe zijn de ervaringen met jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning van inwoners in de gemeente Hulst? Maandag gaf wethouder René Ruissen het startsein voor het jaarlijkse cliëntervaringsonderzoek. Op een nieuwe manier dit jaar, dus niet alleen met een enquête. ‘We gaan écht luisteren naar wat mensen werkelijk vinden.’
‘We horen graag wat goed gaat, maar belangrijker is te horen wat níet goed gaat. Dan weten we wat we moeten aanpassen’ - wethouder René Ruissen.
Op www.hulstvertelt.nl mag je, anoniem, je verhaal zo kort of lang mogelijk maken als je zelf wilt, ook zijn er enkele vragen te beantwoorden, dus onder een enquête kom je toch niet helemaal uit. ‘We willen weten hoe cliënten onze dienstverlening ervaren en waarderen’, laat de gemeente weten, ‘of het aan hun verwachtingen voldoet en wat er beter kan. Zo weten we of we op de goede weg zitten en wat we kunnen verbeteren.’
Naast het onderzoek via www.hulstvertelt.nl gaan verhaalophalers met mensen in gesprek om te vragen wat hun bevindingen zijn. Uiteindelijk worden alle resultaten gebundeld in een rapport. ‘Dat rapport bespreken we met betrokken instanties. Daarna kijken we wat we zouden kunnen veranderen.’
Door: Tineke Kerste, GO-RTV
Bron en foto: gemeente Hulst