Wat vind je van de communicatie van de gemeente Hulst? Die vraag heeft de gemeente Hulst aan inwoners gesteld. 481 Inwoners deden aan het onderzoek mee. Gemiddeld gaven ze de gemeente een 7,3 voor de manier van communiceren.
Men is vooral tevreden over de voorlichting via het Zeeuws-Vlaams Advertentieblad, maar ook de Facebookpagina van Hulst wordt goed bekeken. Puntje van kritiek: Inwoners willen graag nog meer en gevarieerder geïnformeerd worden, onder meer over besluiten die genomen worden, en waarom die besluiten worden genomen.
Magertjes
Wat betreft de gemeentelijke website, hebben de invullers gemiddeld een 5,8 over voor de kwaliteit. Magertjes dus, en nipt voldoende. De website is niet echt overzichtelijk en informatie, producten en diensten zijn niet altijd eenvoudig te vinden. De gemeente belooft de website nog eens te gaan bekijken.
Sneller en beter reageren
De Facebookpagina van de gemeente Hulst wordt goed gebruikt (het aantal volgers is 5.625). Ook hier mag wel wat meer variatie in onderwerpen gebracht worden en kan de gemeente wel wat sneller reageren en kwalitatief wat sterkere antwoorden geven via Facebook. Overige sociale media worden in mindere mate gebruikt. Instagram wordt veelal gebruikt voor positieve beeldvorming en is nog groeiend. Dit kanaal vraagt dan ook nog meer aandacht. Twitter en LinkedIn vormen slechts een klein aandeel van de gemeentelijke communicatiemiddelen.
De lucht in
Onder de deelnemers werd een ballonvaart voor twee personen verloot. De gelukkige winnaar is Irene van de Brande uit Hulst, zij kan binnenkort Hulst eens van bovenaf bekijken.
Foto: Gemeentehuis Hulst