Podiumbeest Suus en techneut Chris werden zondagmiddag feestelijk verrast in het Meulengat in Sluiskil: vanwege hun jarenlange inzet voor de Bonte Avondclub Sluiskil kregen zij van wijkwethouder Frank van Hulle een vrijwilligersbeeldje.
Suus van der Linden uit Sluiskil speelt al dertig jaar bij BAC en slaat nooit een voorstelling over. Dat niet alleen, tijdens de wekelijkse oefenavonden zorgt zij ook nog eens voor koffie en thee voor iedereen. Ze zingt, danst en doet sketches én heeft heel wat jaren in het bestuur gezeten.
Chris Dieleman uit Serooskerke is ook al dertig jaar bij de club. Als technicus regelt hij het licht en geluid. Daarnaast helpt hij vaak mee met de organisatie van evenementen die BAC op zich neemt.
Vrijwilligers die ten minste vijf jaar opmerkelijk vrijwilligerswerk verrichten, kunnen in de gemeente Terneuzen in aanmerking komen voor een vrijwilligersbeeld als blijk van waardering. Het beeld kan ook worden toegekend bij een kortere periode vrijwilligerswerk, wanneer het gaat om een bijzondere bijdrage aan een project, bijvoorbeeld vanwege de maatschappelijke impact of vergroting van de leefbaarheid.