gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Voetbaloorlogje op graffitiplek

Redactie |  | Aangepast op

In de graffiti-wereld is het een ongeschreven wet dat je niet over elkaar werk heen spuit. Toch werd er de afgelopen week een kleine oorlog uitgevochten in het Scheldekwartier.

Omwonenden zagen dat de graffiti-vrijplaats, aan de Jan Weugkade ingenomen was door voetbalfans. Ajax versus Feyenoord, maar dan gestreden met verf.

Op de achterkant, de kant van de machinefabriek zijn nog werken te zie van echte graffiti-artiesten. De voorkant is het canvas van mindere goden geworden. Heel even stond er Feyenoord over de bijna volle breedte. Niet lang daarna ging het Amsterdamse kamp daar overheen met wit-rood-wit, de clubkleuren van Ajax en vervolgens werd dat weer overgeschilderd met een neutrale laag witte en grijze verf.

Royal Flush
,,De graffitiwand is vorig jaar geplaatst in het kader van het evenement Royal Flush, om de urban cultuur zichtbaar te maken”, laat een woordvoerder van de gemeente weten. ,,De afgelopen maanden is de wand door graffiti-kunstenaars gebruikt om mooie en diverse graffiti kunst op aan te brengen. Helaas hebben we moeten constateren dat er de laatste week op andere wijze graffiti is aangebracht die niets te maken heeft met het gebruik van de wand waarvoor deze bedoeld is.
In mei wordt de wand verplaatst naar een andere locatie. Dit was overigens al voorzien in verband met onder meer het bevrijdingsfestival en werkzaamheden in de Machinefabriek.”

Hoewel de gemeente Vlissingen wel weet dat de graffiti-plaats voor andere zaken werd gebruikt, was het niet de gemeente die de betonnen platen weer heeft overgeschilderd. Onduidelijk blijft wie wel.

Lees ook

641e79b9-07c2-4e08-8e0a-bf9b5f554fc5

112 Nieuws

Politie verspreidt signalement gewapende overvaller Terneuzen

De politie heeft rond 18:30 uur het signalement verspreid van een overvaller. De politie benadrukt de man niet zelf te benaderen.

WhatsApp Image 2026-06-14 at 18.57.40

Stille Tocht in Axel brengt mensen samen: ‘Je wilt wát doen’

Duizenden mensen, vrijwel allemaal gekleed in het wit, trokken tijdens de Stille Tocht in Axel door de straten. Deze werd zondag 14 juni georganiseerd ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het tragische ongeval op de N290. De indrukwekkende opkomst maakte diepe indruk op deelnemers, nabestaanden en organisatoren. In deze compilatie blikken initiatiefnemers Mylo en Angie en de Terneuzense burgemeester Weerwind terug op een avond die begon als een bescheiden idee, maar uitgroeide tot een massaal teken van saamhorigheid en medeleven.

nesse

Infoavond zet koers naar groots Belgisch-Zeeuws cultuurjaar rond 200 jaar Kanaal Gent–Terneuzen

Hoewel Gent uiteindelijk niet werd geselecteerd als Culturele Hoofdstad van Europa 2030, krijgt de samenwerking tussen Gent en Zeeland toch een vervolg. De vele plannen, ideeën en samenwerkingsverbanden die tijdens de kandidatuurperiode ontstonden, vormen nu de basis voor ‘Water als Weefsel: Kanaal 2027’, een groots cultureel themajaar rond de viering van 200 jaar Kanaal Gent–Terneuzen.

Brutale balkons  (5)

Expo brutale balkons gestart

Brutaal kunstwerk in Terneuzen zoekt uitbreiding

Een mooi, bijzonder, vrolijk balkon, of één met een bijzondere boodschap. De expositie van de Brutale Balkons is dit weekend in het stadhuis van Terneuzen van start gegaan. De hele zomer blijven ze staan, en het is de bedoeling dat er nog veel meer bijkomen. Iedereen mag er een, of zelfs meerdere maken.

WhatsApp Image 2026-06-14 at 17.55.28

Driekwart ton meer dan vorig jaar

Delta Ride for the Roses: opnieuw recordopbrengst

Meer deelnemers dan ooit en een hoger bedrag dan ooit. In totaal werd tijdens de Delta Ride for the Roses €645.175 opgehaald dit weekend.

Bijeenkomst ondernemers tunnel ijzendijke

'Hadden jullie niet een derde tunnelbuis kunnen bouwen?'

Veel vragen over sluiting van de Tunnel

Frustratie, boosheid, zorgen, maar ook voorzichtig begrip. Dat was de rode draad tijdens de ondernemersbijeenkomst over de gedeeltelijke afsluiting van de Westerscheldetunnel in 2027. Vier maanden lang gaat de Oostbuis dicht voor groot onderhoud, met grote gevolgen voor ondernemers aan beide kanten van de Westerschelde. De boodschap vanuit de zaal was duidelijk: hoe moeten wij straks nog ondernemen?