De verdachte van het dodelijk ongeluk bij Terhole blijft nog eens 30 dagen langer vastzitten. Dit heeft de raadkamer van de rechtbank Zeeland-West-Brabant vandaag beslist en bekendgemaakt.
De bestuurder werd direct na het ongeval aangehouden. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de verdachte van dood door schuld en het toebrengen van lichamelijk letsel door schuld.
Van de drie kinderen die ernstig gewond raakten bij het ongeluk, liggen nog altijd twee kinderen in het ziekenhuis. Het derde slachtoffer mocht vorige week al het ziekenhuis verlaten. Dat heeft slachtofferhulporganisatie Namens de Familie gemeld aan Omroep Zeeland.
Donderdag rond 12.30 uur fietste een schoolklas over het fietspad langs de N290 bij Terhole. Op datzelfde moment raakte een 19-jarige bestuurder van een grijze BMW in een bocht van de weg. De auto schoot het fietspad op en reed in op een deel van de groep.
Ambulancepersoneel, brandweer, politie en traumahelikopters rukten massaal uit. Bij het ongeval kwamen vier mensen om het leven. Het gaat om drie kinderen en de directrice van basisschool De Warande in Axel. Daarnaast raakten meerdere personen gewond.