gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Pechvogels skiën gratis bij Skihal Terneuzen

QTLqM8sf5bo5b8pwQ5z27fv1HBd3IM5vMwuJL6x1
Redactie |  | Aangepast op

Wintersporters die tijdens hun vakantie een botbreuk hebben opgelopen, krijgen een tweede kans bij SnowWorld in Terneuzen. In ruil voor een X-ray van hun breuk krijgen zij een gratis skipas. “We willen de mensen die hun vakantie moesten afbreken, toch nog laten genieten van het wintersportgevoel,” zegt Remko Klein van SnowWorld. De organisatie heeft ook al een ludieke naam voor de actie bedacht: “Pay with an X-ray.”
 
Hoewel deze actie uiteraard met enige humor in het leven is geroepen, zit er een serieuze boodschap achter: “We weten als geen ander hoe vervelend het is om je skivakantie vroegtijdig te moeten beëindigen. Dat leed proberen wij enigszins te verzachten met een gratis skipas.” De winnaars van deze skipas kunnen twee uur gratis op de lange latten of met een snowboard gebruik maken van de faciliteiten in Terneuzen.  

Sociale media
Het is niet de bedoeling dat geïnteresseerden met een röntgenfoto in de hand richting de kunstmatige piste komen. De actie is namelijk met name gericht op het vergroten van het bereik op sociale media: “Door de röntgenfoto te delen op hun eigen socials en gebruik te maken van #paywithanxray kunnen mensen de skipassen verdienen”, aldus SnowWorld. 

Lees ook

Vrijwilligers van de brandweer Cadzand - ©Omroep ZVL

VALT HET BESLUIT NOG OM TE KEREN?

VEEL VERZET TEGEN BESLUIT SLUITING BRANDWEERPOST CADZAND

De Veiligheidsregio adviseerde eerder dit jaar om, vanwege een tekort aan vrijwilligers, de brandweerpost in Cadzand te sluiten. De gemeente Sluis neemt in eerste instantie dat advies over. Inmiddels is er in Cadzand veel verzet tegen het advies en een enorme betrokkenheid bij de mogelijke sluiting van de brandweerkazerne in Cadzand.

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”

Mini-Roparun 2026

Mini-Roparun gemeente Sluis 2026

"Even een dagje zonder gezeik en gezeur"

Afgelopen maanden deden veel kinderen uit Zeeuws-Vlaanderen mee aan de Mini-Roparun. Als laatste was het de beurt aan de gemeente Sluis. Voor de kinderen was het een super leuke dag. "Er is een heel gezellige sfeer tijdens het rennen", vertelt Jaide uit Oostburg.