gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Open dag vernieuwd Meulengat Sluiskil

Bord Sluiskil

Na maanden van ver- en nieuwbouw en opknappen ziet 't Meulengat in Sluiskil er weer prachtig uit. Om dat te vieren, is er op zaterdag 23 november een open dag.  

Redactie |  | Aangepast op

"Het wijkcentrum is helemaal aangepast aan de moderne tijd, veel extra faciliteiten zijn er toegevoegd en alles is opgeknapt zodat het nog interessanter wordt voor vergaderingen, feesten en optredens", laat Gert Jansen, secretaris van de Bonte Avond Club weten, "iedereen die gebruik maakt van 't Meulengat presneteert zich op een of andere manier die dag, tussen 12 en 17 uur." 

De wijkagent, brandweer, dorpsraad en gemeente zijn onder andere aanwezig en voor alle leeftijden valt er iets te beleven. 's Middags zijn er diverse workshops waaraan Toonbeeld en aan-z meewerken, er is kinderanimatie en er zijn optredens. De avond is voor de jeugd en volwassenen met afwisselend optredens van o.a. de Muziek-vereniging, een rockband, de cabaretgroep BAC en de 8 mans coverband Gespuis uit Spui. Om 15 uur is er een officiële opening met aansluitend een rondgang met alle genodigden. De toegang is gratis. 

Lees ook

Vrijwilligers van de brandweer Cadzand - ©Omroep ZVL

VALT HET BESLUIT NOG OM TE KEREN?

VEEL VERZET TEGEN BESLUIT SLUITING BRANDWEERPOST CADZAND

De Veiligheidsregio adviseerde eerder dit jaar om, vanwege een tekort aan vrijwilligers, de brandweerpost in Cadzand te sluiten. De gemeente Sluis neemt in eerste instantie dat advies over. Inmiddels is er in Cadzand veel verzet tegen het advies en een enorme betrokkenheid bij de mogelijke sluiting van de brandweerkazerne in Cadzand.

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”

Mini-Roparun 2026

Mini-Roparun gemeente Sluis 2026

"Even een dagje zonder gezeik en gezeur"

Afgelopen maanden deden veel kinderen uit Zeeuws-Vlaanderen mee aan de Mini-Roparun. Als laatste was het de beurt aan de gemeente Sluis. Voor de kinderen was het een super leuke dag. "Er is een heel gezellige sfeer tijdens het rennen", vertelt Jaide uit Oostburg.