Lange wachtrij bij Vliegende Vaart voor registratie
©Omroep ZVLSinds dit jaar moet je bij de zwembaden van de gemeente Terneuzen vooraf registreren om toegang te krijgen. Omdat dit niet overal op locatie kan, moet iedereen daarvoor langskomen bij de Vliegende Vaart. Deze dagen levert dat vooral hele lange wachtrijen op. Zo stond er woensdagmiddag een rij van ongeveer anderhalf uur. "Ik hoop dat we straks een frisse duik kunnen nemen."
Na verschillende incidenten bij de buitenbaden van de gemeente Terneuzen, werd de nieuwe maatregel verzonnen. Op deze manier hopen ze de kwaadwillenden buiten de deur te houden. Met de hoge temperaturen van de afgelopen en komende dagen was de behoefte om een duik te nemen bij veel mensen groot. En dat resulteerde in lange wachtrijen. Op woensdagmiddag was de rij zo'n anderhalf uur.
"We wilden ons wel eerder al inschrijven, maar dat is er uiteindelijk niet meer van gekomen", vertelt een vader in de wachtrij. Hij staat samen met zijn kinderen te wachten tot ze aan de beurt zijn voor de registratie. "Het is warm en lang wachten", zegt één van de kinderen.
Toch is de sfeer in de rij prima. "Mensen vinden het natuurlijk niet leuk om te moeten wachten, en dat begrijp ik ook, maar ze reageren er goed op", zegt Anouk de Badts, teamleider van de Vliegende Vaart.
Piek voorkomen
"De mensen komen als het warm weer is en dat veroorzaakt dan deze rij", licht De Badts toe. "We hebben de capaciteit al van één naar twee computers gebracht en dat lijkt wel het maximale wat we kunnen doen."
De teamleider adviseert mensen dan ook om vooral eerder te komen. "Denk al eens na of je deze zomer wil gaan zwemmen en kom dan vooral langs als het niet te druk is."