gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Kloosterzande aanwezig tijdens halve finale

HmMKJIRTjjoFxPOoQz7IrCGebxRoStWQDTCD6KHG

Tijdens de halve finale van het EK voetbal zullen twaalf supporters uit Kloosterzande het Nederlands elftal weer als vanouds steunen. Woensdagochtend rond 07:30 uur vertrekken de echte Oranjefans met een bus vanuit Hulst: “Dan is het zo’n 3,5 uur rijden naar Dortmund”, aldus supporter Stefan uit Kloosterzande. Woensdag om 21:00 uur begint de halve finale tussen Nederland en Engeland. 

Redactie |  | Aangepast op

De twaalf supporters uit Kloosterzande zijn inmiddels enigszins bekend geworden in onze regio door het spandoek dat zij naar elke wedstrijd van het Nederlands elftal meenemen. Met grote letters staat daarop de naam van hun dorp weergegeven. Hierdoor is Kloosterzande al in miljoenen huiskamers te zien geweest: “Hij gaat sowieso mee”, vertelt Stefan. “We vouwen hem gewoon op en nemen hem mee richting Duitsland.” Daar zullen zij onderdeel uitmaken van een grote schare aan Nederlanders: “Ze verwachten zo’n 80.000 supporters vanuit Nederland.”

"Ik denk dat het 2-1 wordt."

Groepsbus
Het is de eerste keer dat de vriendengroep met een groepsbus richting een wedstrijd trekt: “Er zullen in totaal zo’n 50 mensen in de bus zitten volgens mij.” De groep kwam op het idee van de bus via sociale media: “Er kwam een bericht voorbij over deze bus, en daar hadden wij ook wel oren naar. Of het feest al meteen zal beginnen in de bus weet ik niet, dat zien we vanzelf wel.” Dat er na afloop van de wedstrijd tussen Nederland en Engeland gefeest kan worden, verwacht de Oranjegek uit Zeeuws-Vlaanderen wel: “Ik denk dat het 2-1 wordt.”


Lees ook: www.omroepzvl.nl/kloosterzande-fans-op-weg-naar-hamburg-voor-ek-2024


 

Lees ook

IMG_3938

112 Nieuws

Busje rijdt kantine van HSV Hoek binnen na onwelwording

Woensdagavond is een busje binnen gereden in de voetbalkantine van HSV Hoek. Niemand raakte gewond.

Wachtrij Vliegende Vaart voor zwembaden - ©Omroep ZVL

Meer dan 1,5 uur

Lange wachtrijen voor registratie zwembaden Terneuzen

Sinds dit jaar moet je bij de zwembaden van de gemeente Terneuzen vooraf registreren om toegang te krijgen. Omdat dit niet overal op locatie kan, moet iedereen daarvoor langskomen bij de Vliegende Vaart. Deze dagen levert dat vooral hele lange wachtrijen op. Zo stond er woensdagmiddag een rij van ongeveer anderhalf uur. "Ik hoop dat we straks een frisse duik kunnen nemen."

Philippine mossel

Philippine trapt mosselseizoen feestelijk af tijdens groeiend GOM-event

In Philippine is het mosselseizoen officieel geopend tijdens de derde editie van het GOM-event: de Grand Opening Mosselseizoen. Waar het evenement tot drie jaar geleden alleen toegankelijk was voor genodigden en restaurateurs, kreeg het sindsdien een nieuw jasje als netwerkevent. Dat blijkt een succes: jaar na jaar groeit de belangstelling en daarmee ook het evenement zelf.

Archief_112_Politie koppel agent_1

112 Nieuws

Veertien bekeuringen uitgedeeld tijdens onopvallende politiecontrole in Terneuzen

De politie heeft dinsdag tijdens een onopvallende surveillance in de gemeente Terneuzen in totaal veertien bekeuringen uitgedeeld voor uiteenlopende overtredingen.

Agendapagina Omroep ZVL

Wie weet komen we langs

Stuur je eigen evenement in voor de agendapagina van Omroep ZVL

Heb jij een evenement en wil je die extra onder de aandacht brengen? Stuur hem dan in via het nieuwe aanmeldformulier bovenin de agendapagina.

bouw nieuwbouw ontwerp

Bouw MFA Hoek kan écht niet sneller: "Veiligheid gaat voor tempo"

"Het gaat niet sneller dan het gaat.” Dat stelt wethouder Sonja Suij tijdens een commissievergadering dinsdagavond over de uitgestelde oplevering van de multifunctionele accommodatie (MFA) in Hoek. Raadsleden dringen erop aan om tempo te maken. “We moeten ook letten op veiligheid."