gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Hoek gaat in dying seconds door, bekertoernooi GOES en Kloetinge zit er al op

appxzyIT3Bxhdyw2fKz800kbxnMGQyMgOoxss7dZ
Redactie |  | Aangepast op

De drie Zeeuwse voetbalploegen in de KNVB Beker beleefden een moeizame avond. Kloetinge en GOES werden uitgeschakeld in de eerste voorronde. Hoek kroop door het oog van de naald. Pas in de dying seconds van de verlenging zorgde Steve Schalkwijk voor de 2-1.

Hoek begon als hogenhuize favoriet tegen SDC Putten, dat in de eerste klasse speelt én een busreis van meer dan twee uur achter de rug had. Maar de ploeg van trainer Gérard de Nooijer, die in de competitie zo goed draait, miste de overtuiging. De thuisploeg kwam zelfs met 0-1 achter. Kort erna maakte Steve Schalkwijk uit een strafschop gelijk.

Doelpuntenfestijn
GOES-Hercules was voor rust een waar doelpuntenfestijn. Halverwege stond het al 2-3. De thuisploeg leek duidelijk vaste doelman Matthew Lentink te missen, die voor interlandverplichtingen op pad is. Zijn vervanger, Thomas Huberts, oogde onzeker. Na rust golfde het spel op en neer en ging het team van trainer Dennis de Nooijer op zoek naar de gelijkmaker, maar in plaats daarvan viel in de slotfase nog de 2-4.
  
Druiven zuur
Voor Kloetinge waren de druiven ook heel zuur. Het team van Rogier Veenstra, die vooraf had gezegd dat de thuisploeg aan zijn stand verplicht was om te winnen, kwam kort voor rust op achterstand tegen Quick'20, dat maar liefst 280 kilometer had moeten afleggen vanuit Oldenzaal. Na de 1-1 van Ruben de Jager was er even hoop, maar die werd vijf minuten voor tijd de grond in gestampt. Na de late 1-2 kwam de thuisploeg ook nog met tien man te staan; Julius Bliek moest met zijn tweede gele kaart inrukken.

-dit is een bericht van Omroep Zëeland- 

Lees ook

Scrap race Coen Verhelst (5)

Oude Volvo’s, modder en whisky

Avonturiers trekken in oude barrels door Schotland

Maandag vertrekken ze, om vrijdag weer terug te komen. Een groep vrienden en familie, waaronder Coen Verhelst en Michel de Jager, knapten twee oude Volvo’s op en gaan op avontuur in Schotland. Eerder deden ze mee met een georganieerde scraprace, nu gaan ze zelf op pad. Iedere ochtend kun je hun verhaal horen tijdens ‘Hé Goeiemorgen!’ op Omroep ZVL radio.

DSC02814

112 Nieuws

Wielrenner ten val op Oude Zeedijk bij Zaamslagveer

Zondagmiddag kwam een wielrenner ten val bij Zaamslagveer, een ambulance en de politie kwamen met spoed ter plaatse.

WhatsApp Image 2026-06-07 at 09.55.32 (2)

Zondagmiddag laatste voorstelling - er is nog plaats

Sluise jongeren op podium in Oostburg: "Ongelooflijk trots!"

“Dít is de groep waarvan ze zeggen dat ze niet gemotiveerd zijn, geen respect hebben, niets willen, lui zijn, hangen en slopen. Maar kijk eens hoe ze opbloeien!” Monika de Ree van Stichting Cultuureducatie Zeeuws-Vlaanderen is enorm trots op de groep jongeren die zaterdagmiddag in het Ledeltheater Oostburg stond. Wil je ze ook zien? Zondag heb je nog een kans, om 14.30 uur.

Leegstaand casino Axel ©Politie Zeeuws-Vlaanderen

112 Nieuws

Politie houdt jongeren tegen bij leegstaand casinopand in Axel

De politie heeft zaterdagavond meerdere jongeren aangesproken nadat zij probeerden een leegstaand casinopand in Axel te betreden. Volgens de politie waren de jongeren zich onvoldoende bewust van de risico's die het verlaten gebouw met zich meebrengt.

SpinCity 2026 1

Terneuzen ademt muziek

SpinCity brengt vinyl en nostalgie naar binnenstad

De binnenstad van Terneuzen veranderde zaterdag in één grote, sfeervolle platenzaak. Tijdens het stadsfestival SpinCity kwamen muziekliefhebbers — van vinyl-diehards tot jonge ontdekkers — samen om te snuffelen tussen de platen, te genieten van dj-sets en te vieren dat de Vinylbeurs Terneuzen 15 jaar bestaat.

Highland Games Hulst 5

Highland Games Hulst

Sporten in een kilt: 'En daaronder sokken en schoenen'

Met de Highland Games komt er een stukje Schotse traditie naar Hulst. “We wilden de sfeer uit Schotland echt overbrengen naar hier. En als je dan naar een Highland Games wedstrijd gaat, dan is het echt een familie event. Opa en oma, de hele familie komt mee”, aldus organisator Toby de Brouwer. En dus is er voor iedereen wat te zien en te beleven: “Het is het van oudsher een krachtmeting tussen stammen”, legt atleet Patrick van Antwerpen uit. “Wie er eigenlijk het sterkst is. Dus we gaan boomstammen gooien, gewicht gooien, zo hoog mogelijk gooien. Heel veel krachtexplosies.” En uiteraard gebeurt dat allemaal in Schotse kilt.