De gemeente Sluis is een campagne gestart om de veiligheid op Zeeuws-Vlaamse duinpaden te verbeteren. Wandelaars, fietsers, gezinnen en strandbezoekers maken hier intensief gebruik van dezelfde paden. Dit zorgt soms voor onveilige situaties of irritaties.
Om aandacht te vragen voor deze situaties, heeft de gemeente Sluis de campagne 'Gedeelde Paden' gelanceerd. Met deze campagne zet de gemeente in op bewustwording en veilig gedrag op de duinpaden, met als doel dat alle gebruikers prettig en veilig van de kust kunnen genieten.
De campagne bestaat uit verschillende maatregelen die elkaar versterken. Langs de duinpaden worden nieuwe borden geplaatst met de oproep om rekening met elkaar te houden. Daarnaast ondersteunt de gemeente de campagne met promotiematerialen, een toolkit voor ondernemers in het kustgebied en online communicatie.