In de binnenstad van Terneuzen staat een eenzame kerktoren: de Willibrordustoren. De toren was onderdeel van de Sint-Willibrorduskerk die in 1969 werd gesloopt. Vier jaar geleden werd de toren opnieuw geopend voor publiek met de inrichting van de Vredeskapel op de begane grond. “Het is elke keer weer fijn om hier te komen bidden voor onze kinderen en de mensen om ons heen", aldus vrijwilliger Roland Makuna. Op de tweede verdieping is een expositie ingericht over de rooms-katholieke enclave in de regio. Makuna leidt ons rond...
De Vredeskapel is dagelijks geopend van 09.30 uur tot 15.30 uur. De expositie kan tot 10 augustus worden bezocht tussen 13.30 en 15.30 uur. Voor meer informatie kunt u terecht bij de Elisabethparochie.