gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Duurzaamheidsbeurs Terneuzen

WGdaJwWawpKcOGVB05hZPKWT4vBWxxpXTCSMiC8b

Op zaterdag 28 september opent wethouder Laszlo van de Voorde (Transities klimaat en duurzaamheid) voor het tweede jaar op rij de Duurzaamheidsbeurs in Terneuzen. Van 10.00 tot 16.00 uur kunnen bezoekers in de CO3 Campus zich laten inspireren door de nieuwste ontwikkelingen en oplossingen op het gebied van duurzaamheid.

Redactie |  | Aangepast op

Wethouder van de Voorde: “Met de duurzaamheidsbeurs onderstrepen we het belang van duurzaamheid voor de regio en de initiatieven die we als gemeente ondernemen voor een groenere toekomst.”

Het belooft een interessante dag te worden met diverse stands, sprekers en bedrijfsbezoeken. De Zeeuwse Duurzaamheidsbeurs biedt een platform voor zowel ondernemers als inwoners. Voor inwoners is er informatie over het verduurzamen van hun huis en over duurzaam eten. Bedrijven kunnen kennis en ideeën uitwisselen over samenwerken aan een duurzame toekomst.

Het evenement is gratis toegankelijk. Via de website www.duurzaamheidsbeurs.eu kunnen bezoekers een gratis ticket aanvragen.

Lees ook

Vrijwilligers van de brandweer Cadzand - ©Omroep ZVL

VALT HET BESLUIT NOG OM TE KEREN?

VEEL VERZET TEGEN BESLUIT SLUITING BRANDWEERPOST CADZAND

De Veiligheidsregio adviseerde eerder dit jaar om, vanwege een tekort aan vrijwilligers, de brandweerpost in Cadzand te sluiten. De gemeente Sluis neemt in eerste instantie dat advies over. Inmiddels is er in Cadzand veel verzet tegen het advies en een enorme betrokkenheid bij de mogelijke sluiting van de brandweerkazerne in Cadzand.

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”

Mini-Roparun 2026

Mini-Roparun gemeente Sluis 2026

"Even een dagje zonder gezeik en gezeur"

Afgelopen maanden deden veel kinderen uit Zeeuws-Vlaanderen mee aan de Mini-Roparun. Als laatste was het de beurt aan de gemeente Sluis. Voor de kinderen was het een super leuke dag. "Er is een heel gezellige sfeer tijdens het rennen", vertelt Jaide uit Oostburg.