gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

De Halle in Axel heropend

kbJfahekP4AJkrb19FQjrShz4B1jQV1h1WRi17sz

De Halle in Axel is een stuk groter geworden. Tijdens de heropening van zaterdag keken vele aanwezigen hun ogen uit in de nieuwe welzijnsaccommodatie, zoals de gemeente het nieuwe gebouw omschrijft. De officiële openingshandelingen zijn verricht door wethouder Laszlo van de Voorde en een groep jonge trompettisten vanuit Toonbeeld zorgde voor een feestelijke sfeer. Een zin die door vrijwel elke aanwezige werd uitgesproken was dan ook helder: “We kunnen weer jaren vooruit!”

Redactie |  | Aangepast op

De Halle in Axel heeft er een flinke aanbouw bijgekregen. Dit zorgt volgens wethouder Van de Voorde voor nieuwe mogelijkheden: “De verenigingen die eerder in het Gregoriuscentrum zaten, hebben er een mooi nieuw onderkomen gekregen.” Daarmee stipt de wethouder ook direct een gevoelig onderwerp aan in Axel. Het Gregoriuscentrum is bij veel inwoners erg geliefd, maar door de komst van De Halle eigenlijk overbodig, en sinds november 2024 gesloten. 

Blik op de toekomst
Tijdens de heropening van De Halle overheerste echter het enthousiasme en een frisse blik op toekomst: “Het is een prachtig gebouw met alle faciliteiten die je nodigt hebt”, stellen enkele leden van de Stichting Beheer Welzijnsaccommodaties Axel. “De nieuwe liftinstallatie in het gebouw geeft toegang tot alle verdiepingen, er is een toilet gerealiseerd voor minder validen en het heeft genoeg ruimte voor allerlei activiteiten. Daarmee ben je echt klaar voor de toekomst.”

Eenzaamheid
Zo is er bijvoorbeeld een nieuw initiatief ontstaan in de vernieuwde Halle waarbij ouderenactiviteiten centraal staan. “Er is elke dag vrije inloop”, laat een enthousiaste medewerker weten. “Er is een huiskameridee gecreëerd waar iedereen dagelijks kan binnenlopen voor een praatje en een bakje koffie of thee”, legt ze uit. Dit idee is ontstaan om een groot probleem in de huidige samenleving tegen te gaan: “Het is de bedoeling om hiermee de toenemende eenzaamheid tegen te gaan.”  

Lees ook

IMG_3938

112 Nieuws

Busje rijdt kantine van HSV Hoek binnen na onwelwording

Woensdagavond is een busje binnen gereden in de voetbalkantine van HSV Hoek. Niemand raakte gewond.

Wachtrij Vliegende Vaart voor zwembaden - ©Omroep ZVL

Meer dan 1,5 uur

Lange wachtrijen voor registratie zwembaden Terneuzen

Sinds dit jaar moet je bij de zwembaden van de gemeente Terneuzen vooraf registreren om toegang te krijgen. Omdat dit niet overal op locatie kan, moet iedereen daarvoor langskomen bij de Vliegende Vaart. Deze dagen levert dat vooral hele lange wachtrijen op. Zo stond er woensdagmiddag een rij van ongeveer anderhalf uur. "Ik hoop dat we straks een frisse duik kunnen nemen."

Philippine mossel

Philippine trapt mosselseizoen feestelijk af tijdens groeiend GOM-event

In Philippine is het mosselseizoen officieel geopend tijdens de derde editie van het GOM-event: de Grand Opening Mosselseizoen. Waar het evenement tot drie jaar geleden alleen toegankelijk was voor genodigden en restaurateurs, kreeg het sindsdien een nieuw jasje als netwerkevent. Dat blijkt een succes: jaar na jaar groeit de belangstelling en daarmee ook het evenement zelf.

Archief_112_Politie koppel agent_1

112 Nieuws

Veertien bekeuringen uitgedeeld tijdens onopvallende politiecontrole in Terneuzen

De politie heeft dinsdag tijdens een onopvallende surveillance in de gemeente Terneuzen in totaal veertien bekeuringen uitgedeeld voor uiteenlopende overtredingen.

Agendapagina Omroep ZVL

Wie weet komen we langs

Stuur je eigen evenement in voor de agendapagina van Omroep ZVL

Heb jij een evenement en wil je die extra onder de aandacht brengen? Stuur hem dan in via het nieuwe aanmeldformulier bovenin de agendapagina.

bouw nieuwbouw ontwerp

Bouw MFA Hoek kan écht niet sneller: "Veiligheid gaat voor tempo"

"Het gaat niet sneller dan het gaat.” Dat stelt wethouder Sonja Suij tijdens een commissievergadering dinsdagavond over de uitgestelde oplevering van de multifunctionele accommodatie (MFA) in Hoek. Raadsleden dringen erop aan om tempo te maken. “We moeten ook letten op veiligheid."