gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Alles voor de helft van de prijs in supermarkt Hoek

S2vcspd0z8pU9tzm493kPNIq3z1YrU8a33l9ovF5

Korting. Het lijkt een magisch woord waar we massaal op aanslaan. In een supermarkt in Hoek was die korting vandaag 50 procent op alles, uitgezonderd alcohol. De Coop wordt Plus en dus moest de winkel leeg. En dat laten veel klanten zich geen twee keer zeggen.

Redactie |  | Aangepast op

Twee vriendinnen uit Hoek lopen doelbewust de supermarkt in, allebei duwen ze een kar voor zich uit. De kaasplakken liggen in een mum van tijd in hun wagentjes. "We kijken naar de aanbiedingen want tegenwoordig is alles duur. Eten wordt hartstikke duur. We zagen dat alles voor de helft van de prijs is, dus we zijn samen hierheen gekomen." Haar vriendin vult haar aan: "We zoeken koopjes. We kijken overal rond."

Angst voor een nieuwe scankassa
Voor de vriendinnen is het dus genieten geblazen. Bij de frisdrankblikjes blijven ze staan. "Ik weet niet hoeveel dit kost, maar m'n kleinkinderen lusten dit graag. Ik ga het maar even vragen. Als het te duur is, neem ik het niet." Ze vreest een beetje voor de nieuwe supermarkt. "We zijn gewend om contant te betalen bij de kassa. Straks moet je misschien alles scannen. Ik ben 74 jaar, daar zal ik aan moeten wennen hoor. Ik weet niet of dat lukt bij mij. Ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat."

Bellen met thuisfront
Sylvia uit Terneuzen loopt bellend door de winkel. "Ik neem ook spullen mee voor m'n ouders", vertelt ze. Via haar telefoon overlegt ze met het thuisfront wat ze wel en niet moet meenemen. In haar kar liggen twaalf pakken crackers, veel pakjes met kaasplakken, flessen shampoo en wasmiddel. In haar handen heeft ze twee flesjes fruitdrank en een pakje vlees. "Ik had het op Instagram gezien dus ik dacht, ik ga even langs. Wie niet waagt, die niet wint. Er is al redelijk veel weg, maar het is mooi meegenomen als je nog wat voordeel kan halen. Ik kijk gewoon wat er is en dat neem ik mee."

De supermarkt was al gedeeltelijk leeg. Het achterste deel van de winkel is met touw afgezet. Supermarkteigenaar Lennart Ruben loopt even naar de voorkant om te kijken hoe het gaat bij de klanten. "Ammoniak? Is dat er nog?", vraagt een man aan Ruben. Helaas, de flessen ammoniak zijn al verkocht. De klant gaat met lege handen naar huis. "Ik ben niet zo dat ik nu dingen ga kopen die ik niet nodig heb omdat ze in de aanbieding zijn."

Diepvries
Ruben was tevreden met de opkomst vandaag. "Het is druk genoeg. Ik denk dat we een groot deel van de spullen zeker kwijt kunnen." Er zijn vooral nog veel verse producten zoals melk, kaas, vlees en groenten. Maar ook diepvriesproducten en flessen wasmiddel of shampoo liggen er nog volop.

Tot 13:00 uur open
De supermarkt was vandaag maar tot 13.00 uur geopend. Daarna wordt begonnen met het ombouwen van de winkel. "Coop verdwijnt volledig uit het straatbeeld. Alles wat nu oranje is, gaat weg", legt Ruben uit. Hij heeft zin in de verbouwing tot gloednieuwe supermarkt: "We bouwen een nieuwe slijterij. Vanmiddag komt er een bouwploeg in, dan gaat er een koeling uit en komt er een nieuwe koeling in. Ook gaan we met de schappen schuiven, dus in theorie herkennen de klanten de winkel volgende week niet meer terug."

Volgende week woensdag wordt de nieuwe supermarkt groots geopend. Alle producten die vandaag niet verkocht worden, gaan naar het supermarktpersoneel of naar de voedselbank.

Dit is een artikel in samenwerking met Omroep Zeeland.

Lees ook

Alarm sirene luchtalarm

Defensie betaalt mee

Luchtalarm blijft toch bestaan

Het luchtalarm verdwijnt toch niet per 1 januari 2028. Dat heeft het kabinet deze week bekendgemaakt. Daarmee lijkt gehoor te zijn gegeven aan zorgen over het volledig verdwijnen van de waarschuwingssirenes.

Vrijwilligers van de brandweer Cadzand - ©Omroep ZVL

Is het besluit nog om te keren?

Veel verzet tegen besluit brandweerpost Cadzand

De Veiligheidsregio adviseerde eerder dit jaar om, vanwege een tekort aan vrijwilligers, de brandweerpost in Cadzand te sluiten. De gemeente Sluis neemt in eerste instantie dat advies over. Inmiddels is er in Cadzand veel verzet tegen het advies en een enorme betrokkenheid bij de mogelijke sluiting van de brandweerkazerne in Cadzand.

gemeenteraad Terneuzen

(en iedereen mag meedenken)

Gezocht: nieuwe burgemeester voor Terneuzen

De gemeente Terneuzen start de zoektocht naar een nieuwe burgemeester. Sinds het vertrek van Erik van Merrienboer staat waarnemer Franc Weerwind aan het roer, maar hij vertrekt per 1 januari. Tijd voor een vaste opvolger dus. En het mooie is: jij mag bepalen aan welke eisen de nieuwe 'burgervader' moet voldoen.

Kloosterzande OZ 2

Stefan mag zijn Kloosterzande-spandoek niet meenemen naar WK: 'De FIFA vindt het te groot'

Stefan Buijze uit Kloosterzande is een groot Oranjefan. Komende vrijdag vertrekt hij naar de Verenigde Staten om het Nederlands elftal aan te moedigen op het WK voetbal. Al 26 jaar bezoekt hij wedstrijden van Oranje en altijd neemt hij zijn spandoek mee. Maar zijn tien meter lange doek met daarop 'Kloosterzande' mag dit keer niet mee van de FIFA en daar baalt Stefan van.

Transitiefonds_perfsfoto_1

1,4 miljoen voor megazonnedak en batterijopslag bij Stroomdorpe Sas van Gent

Het pas opgerichte Transitiefonds Zeeland pompt direct bij de allereerste deal een flink bedrag in een Zeeuws-Vlaams energieproject. Het bedrijf Stroomdorpe in Sas van Gent krijgt 1,4 miljoen euro om twee bedrijfsloodsen vol te leggen met zonnepanelen én een megabatterij om het overbelaste stroomnet te ontlasten.

Parkeren Hulst_1_©Wouter Buijs

'Ik vind het echt zeer verwarrend'

Parkeerbeleid Hulst zorgt voor hoofdbrekens

De gemeente Hulst werkt aan een nieuw parkeerbeleid. In maart lag een zogenaamd koersdocument met uitgewerkte plannen klaar. Sinds die tijd zijn er door zowel ondernemers en wijkraden als politieke partijen flink wat vragen ingediend. Zoveel zelfs, dat gemeenteraadsleden het onderwerp graag even zouden willen 'parkeren': “Ik begin grote twijfels te krijgen”, aldus Jos de Block van Algemeen Belang Groot Hulst (ABGH). “Hier passeren allerlei termen, namen van documenten, opmerkingen […] Ik proef dat er zoveel veranderingen zijn, dat ik denk dat dat eerst gecorrigeerd, aangepast moet worden, alvorens we hier duidelijk een mening over kunnen vormen. Ik vind het echt zeer verwarrend.”