gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Terneuzen, Netherlands
Terug

Aanlijnplicht Terneuzen: "Ik voel me gedupeerd"

Hond uitlaten

De gemeente Terneuzen heeft veranderingen doorgevoerd met betrekking tot de aanlijnplicht voor honden. Dit nieuwe “hondenuitlaatbeleid”, zoals de gemeente het noemt, valt niet in goede aarde bij enkele hondenbezitters. Met name het verdwijnen van veel zogenaamde loslooplocaties zorgt voor onvrede: "Wie dit heeft bedacht heeft er geen verstand van. Ik voel me een beetje gedupeerd”, laat Corina Besseling weten. 

Redactie |  | Aangepast op

Zij merkte dat dit probleem bij veel hondenbezitters speelt. Daarom is zij een petitie gestart: “Inmiddels hebben al 460 mensen de petitie ondertekend en hoor ik van veel mensen dat ze er net zo over denken als ik.” De lokale politiek heeft inmiddels ook aandacht voor de zaak: “Ik ben al uitgenodigd door iemand van Sociaal Terneuzen om te komen praten over mogelijke oplossingen. Ik ben benieuwd.” 

Beleid 
Het beleid van de gemeente Terneuzen luidt momenteel als volgt: “Op niet-omheinde uitlaatterreinen geldt een aanlijnplicht. Op terreinen met een hek of haag is het wel toegestaan om uw hond(en) los te laten lopen.” In de praktijk leidt dit echter tot een groot tekort aan terreinen waar “honden gewoon lekker hond kunnen zijn”, vertelt Besseling. Ze wil graag met de gemeente om tafel om het probleem aan te kaarten: “We willen geen overlast en al helemaal geen incidenten, dat snap ik allemaal best. Maar ik wil wel een oplossing. Daarover wil ik graag meedenken met de gemeente.” 



De petitie vindt u hier

Lees ook

Archief_112_Politie B-klasse Zonsondergang polder

112 Nieuws

Drie rijbewijzen ingenomen na straatrace in Zaamslag

De politie heeft dinsdagavond drie rijbewijzen ingevorderd nadat meerdere bestuurders in Zaamslag waren betrapt op deelname aan een straatrace. Daarbij werden snelheden gemeten tot 127 kilometer per uur.

Autowrak ramp Terhole

112 Nieuws

Verdachte dodelijk ongeluk Terhole nog eens 30 dagen vast

De verdachte van het dodelijk ongeluk bij Terhole blijft nog eens 30 dagen langer vastzitten. Dit heeft de raadkamer van de rechtbank Zeeland-West-Brabant vandaag beslist en bekendgemaakt.

ongeval ossenisse4

112 Nieuws

Auto komt in sloot terecht bij Ossenisse, bestuurder naar ziekenhuis

Bij een eenzijdig ongeval aan de Groenestraat bij Ossenisse is dinsdagmiddag een personenauto in een sloot terechtgekomen. De bestuurder is ter controle overgebracht naar het ziekenhuis.

Sandra Dieleman

"Dit gaat veel verder dan alleen de Paulinapolder"

Bewoners geschrokken na informatieavond over voorkeursrecht

De informatieavond die maandagavond 22 juni in de CO3 Campus werd gehouden over het voorkeursrecht dat het Rijk wil vestigen in en rond de Paulinapolder heeft bij veel bewoners voor onrust gezorgd. Er waren ongeveer 50 mensen bij de informatieavond aanwezig. Waar de aandacht de afgelopen tijd vooral uitging naar de mogelijke komst van nieuwe kerncentrales, werden veel inwoners nu voor het eerst geconfronteerd met de directe gevolgen van de plannen voor hun eigen woning of grond.

Groede Noordzeestrand - ©Eugène Kruijsse

Geen bingo en korter school

Zeeuws-Vlaamse hitte vraagt om nodige aanpassingen

De zomerse temperaturen van de laatste dagen en de nog warmere dagen die eraan komen, zorgen ervoor dat scholen, verenigingen, zorginstellingen en organisaties van evenementen de nodige maatregelen nemen. Zo worden activiteiten afgelast of gaan ze in aangepaste vorm door.

Boomkikkers 1

‘We zijn ontzettend blij en ook wel een beetje trots’

Van 150 naar ruim 3600 boomkikkers

Gifgroene kikkers met zwarte strepen en zuignapjes aan de poten, dat klinkt als een beestje uit de dierentuin, maar niets is minder waar! West-Zeeuws-Vlaanderen is namelijk één van de belangrijkste leefgebieden van de boomkikker. Dertig jaar geleden waren ze hier bijna uitgestorven, maar door het opschonen en aanleggen van poelen, het verbinden van natuurgebieden en de inzet van heel veel vrijwilligers is de boomkikker inmiddels weer helemaal terug. Begin mei werden er ruim 3600 geteld en dat is goed nieuws: “We hebben vorig jaar het Boomkikkerfonds zelfs opgeheven", aldus de enthousiaste ex-secretaris Theo Aernoudts.